Handelsbetingelser for Private

Nedenfor finder du vores handelsbetingelser for alle private kunder. Du er privatkunde, hvis du ikke handler på vegne af en virksomhed. Handler du på vegne af en virksomhed, er vores Handelsbetingelser for Erhverv gældende.

1. Handelsbetingelser

For at foretage et køb på Bandageshoppen.dk skal du igennem 5 trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Du skal være fyldt 18 år for at handle på Bandageshoppen.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Når du handler på Bandageshoppen.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kontakt@bandageshoppen.dk.

Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner (DKK), hvor intet andet er nævnt. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Bestillingsprisen ændres ikke, hverken ved prisfald eller prisstigning.

Der tages forbehold for trykfejl og tastefejl.

2. Generelle oplysninger

CVR-nr.: 40018999
Adresse: Tangmosevej 87G, 4600 Køge
E-mail: kontakt@bandageshoppen.dk

3. Betaling

På Bandageshoppen.dk kan der betales med Dankort, Visa, MasterCard, MobilePay, ViaBill, EAN faktura og gavekort. Der tillægges ikke gebyr på betalingskort, EAN og MobilePay. Ved køb reserveres beløbet på betalingskortet. Beløbet hæves først, når varen sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

3.1 Gavekort

Brug af gavekort kræver din accept af følgende vilkår og betingelser:

Det elektroniske gavekort kan beholdes og udløber efter 2 år fra udstedelsesdato. Gavekortets størrelse kan maksimalt udgøre kr. 5.000. Vi tager ikke ansvar for bortkomne, ødelagte, stjålne eller deaktiverede gavekort. Vi forbeholder os retten til at ændre disse regler.

Gavekortet gælder som betaling eller delbetaling, når du handler hos Bandageshoppen.dk. Beløbet, du handler for, trækkes fra saldoen, og er der et restbeløb, vil du få tilsendt et nyt gavekort via mail med restbeløbet. Gavekort kan IKKE ombyttes til kontanter.

4. Levering & afhentning

Alle lagerførte varer, leveres inden for 1-2 hverdage efter bestilling. Er en vare i restordre og kan bestilles, vil det fremgå direkte på produktsiden, samt i din ordrebekræftelse.

Indeholder din ordre både lagerførte varer og varer i restordre, vil den først blive afsendt, når alle varer er på lager.

Bandageshoppen.dk leverer kun i Danmark. Oplysninger om pakkeforsendelser leveres og understøttes af GLS, Bring, DAO og PostNord.

Du kan også vælge selv at afhente din ordre, på vores lager i Glostrup. For afhentning kan du finde vilkår og vejledning her: Guide til afhentning

Det er alene dit ansvar, at den indtastede leveringsadresse er korrekt. Bandageshoppen.dk verificerer ikke, eller på anden måde gennemgår leveringsadresser. Det er derfor alene kundens ansvar, at sikre korrekt leveringsadresse, og det anbefales derfor altid at du kontrollerer dette inden bestilling, samt kontrollerer ordrebekræftelsen. Forsinkelser, omkostninger eller tab, som resultat af forkert leveringsadresse påkalder alene kunden.

Vi forstår vigtigheden af rettidig levering og bestræber os altid på at opfylde den forventede leveringstid. Dog kan der i sjældne tilfælde opstå uforudsete omstændigheder, der kan føre til forsinkelser i leveringen.

Vi kan ikke påtage os ansvar for forsinkelser i leveringen, ej heller tab eller omkostninger som følge heraf, med mindre det skyldes fejl fra vores side. Vi anbefaler altid, at du tager højde for mulige forsinkelser ved bestilling.

Skulle en pakke blive forsinket, eller bortkomme, på vej til dig som kunde, anbefaler vi altid at du giver fragtfirmaet 1-2 dage ekstra – pakken dukker næsten altid op. Er den fortsat ikke dukket op, anbefaler vi at du kontakter fragtfirmaet direkte. Kan de ikke hjælpe dig, kan du kontakte Bandageshoppen.dk og vi kan herfra oprette en reklamation på pakken. En reklamation kan tage op til 10 hverdage, men typisk 3-4 hverdage.

5. Fortrydelsesret

Når du har betalt og afgivet din ordre, er det ikke muligt at annullere din ordre. Ordren vil derfor blive sendt til din valgte adresse eller pakkeshop. Hvis du fortsat ikke ønsker dine bestilte produkter, kan du returnere dem, ved at gøre brug af fortrydelsesretten, som du kan læse om nedenunder.

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Bandageshoppen.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at udfylde vores formular her: Formular

Returnering skal gøres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Nægter du at modtage en pakke, anses dette ikke som benyttelse af fortrydelsesretten. Såfremt du nægter modtagelse af en pakke, eller såfremt en pakke returneres som følge af, at pakken ikke afhentes eller modtages rettidigt ved hjemmelevering, på posthuset eller pakkeshop, så tilbagebetaler vi dig svarende til det beløb, du har betalt for varen, dog fratrukket et gebyr på kr. 100 til dækningen af forsendelse og ekspedition.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Levering af varer, der er specielt fremstillet eller tilpasset efter dit individuelle behov. Dette gælder også såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt, f.eks. ved tryk og brodering.
  • Leverede varer som er specielt bestilt hjem.
  • Gavekort.

Du mister din fortrydelsesret helt eller delvist, hvis:

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
  • Du reelt har taget varen i brug.
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Hvis vi vurderer at varen lugter af røg eller vaskemiddel/parfume.
  • Der er hår, mærker eller snavs på produktet når vi modtager det retur.

Ved returnering af køb, hvor der har været “køb X produkter og få en gratis” eller “Køb X og betal for Y) gælder følgende:

  • Hvis du returnerer en eller flere vare(r) og du ikke længere opfylder kravene for at modtage en gratis gave, skal du altid medsende den gratis gave ubrugt. Hvis ikke vil du blive fratrukket gavens værdi.
  • Vi eftersender ikke gratis gaver, hvis du ikke har lagt dem i kurven.
  • Beholdes et eller flere produkter mistes retten til refundering af oprindelig fragtudgift.
Uanset hvordan du som kunde, vælger at returnere en vare til Bandageshoppen, skal du registere det i vores online-portal. Uden denne registrering, vil din returnering ej blive behandlet. 

6. Ombytningsret

Hos Bandageshoppen.dk tilbyder vi en ekstrordinær ombytningsret på 30 dage. Det betyder, at du ikke blot har de normale 14 dage til at ombytte, men hele 30 dage.

Samtidig tilbyder vi gratis returlabel til den første ombytning. På denne måde kan du ombytte uden omkostninger. Hvis du får brug for at ombytte yderligere skal du selv dække eventuelle returneringsomkostninger. Læs mere om returnering nedenfor.

6. Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Hvis du returnerer varer, der er købt med et gavekort, får du et tilgodebevis på det pågældende beløb.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen frem til varen er modtaget af Bandageshoppen.dk. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

Bandageshoppen.dk anbefaler, at varen returneres via et anerkendt fragtfirma og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og modtage kvittering for at pakken er udleveret.

Bandageshoppen.dk tilbyder GLS Returlabel til 49 kr. som fratrækkes det refunderede beløb. For bestilling af returlabel brug vores returformular: Formular. Returlabel modtages på email, og skal efterfølgende printes ud, klistres på returordren og leveres ved en GLS pakkeshop.

Hvis returneringen af varen lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan benyttes, returneres købesummen til det ved varekøbets anvendte betalingskort.

Har du betalt med bankoverførsel, bedes du kontakte os med dit registrerings- og kontonummer, så vi kan tilbageføre beløbet.

Ønsker du at selv stå for returforsendelsen, og ikke benytte en returlabel, skal du altid vedlægge en kopi af din faktura og sende pakken til:

Milcom Logistik og Distribution
Att. Bandageshoppen.dk
Farverland 6
2600 Glostrup

Varer der returneres pr. efterkrav eller som leveres til pakkeshop, vil ikke blive afhentet. Sendes varerne til vores kontor, trækker vi en fragtudgift på 50 kr. inkl. moms, da vi manuelt skal sende pakken videre til vores lager for at kunne udføre kontrol og refundering.

Varens stand, når du returnerer den:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når varen er kommet retur til vores lager, kontrollerer vi varens stand. Vurderingen af den handelsmæssige værdi foretages af Bandageshoppen.dk. Vi forbeholder os retten til at fratrække en andel fra dit returbeløb (typisk 20-50 % af varens pris), såfremt du har returneret varen i ødelagt original emballage. Det kan f.eks. være hvis du har skrevet og sat mærkater på emballagen eller på andre måder har forringet dens værdi. Produkter uden emballage kan ikke returneres.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet og det resterende beløb tilbagebetales til dig.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og vurderet den, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal du udfylde denne formular.

Herefter sendes produktet til:

Milcom Logistik og Distribution
Att. Bandageshoppen.dk
Farverland 6
2600 Glostrup

Hvad skal medsendes i returpakken?
Du skal vedlægge en kopi af fakturaen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Uanset hvordan du som kunde, vælger at returnere en vare til Bandageshoppen, skal du registere det i vores online-portal. Uden denne registrering, vil din returnering ej blive behandlet. 

7. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Bandageshoppen.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationer godtager ikke, hvis fejlen er opstået som følge af fejlagtig brug eller slitage af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Læs mere om reklamationsret her.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ønsker du at sende din reklamation til Bandageshoppen.dk skal du kontakte os på kontakt@bandageshoppen.dk. Inkluder et billede og LOT nummeret på produktet.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Bandageshoppen.dk
Farverland 6
2600 Glostrup

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er og så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger.

8. Bytteservice

Varer købt på Bandageshoppen.dk kan ombyttes ved at sende varen retur til Bandageshoppen.dk’s lager, hvor ordren vil blive krediteret. Ønskes der byttet til en anden størrelse eller andet, læg da venligst en ny ordre på vores webshop. 

Bestilling af returlabel til ombytning skal ske her: Formular

Varen sendes til:
Milcom Logistik og Distribution
Att. Bandageshoppen.dk
Farverland 6
2600 Glostrup

Bytteservice gælder ikke gavekort.

Uanset hvordan du som kunde, vælger at returnere en vare til Bandageshoppen, skal du registere det i vores online-portal. Uden denne registrering, vil din returnering ej blive behandlet. 

9. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen og den bedste service til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bandageshoppen.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til Bandageshoppen.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Personoplysninger videregives til

  • Webshipper – for at kunne udfærdige en adresselabel til kunden (Navn, adresse, postnummer og by, e-mail adresse, mobilnummer)
  • Acumbamail– for at kunne udsende kundemails og nyhedsbrev (E-mailadresse)

Som registreret hos Bandageshoppen ApS, Tangmosevej 87G, 4600 Køge har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@bandageshoppen.dk.

10. PriceRunner Købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster intet og tager kun et øjeblik. Få din køberbeskyttelse her.
For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som privatperson. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

Vidste du, at PriceRunner er Danmarks førende tjeneste til produkt- og prissammenligninger, og at de hver måned hjælper mere end 1 million danskere med at gøre en god handel? Sådan har det været siden 1999. Tjenesten er uafhængig og lader ikke butikker påvirke den information, du ser og nyder glæde af.

11. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kontakt@bandageshoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl uden for Danmark, kan EU-kommissionens online klageportal anvendes. Du finder klageportalen her.

12. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Hvis du er en virksomhed, som ønsker at handle hos os, kan du finde vores handelsbetingelser for erhverv her.

Markedsføring

E-mail-adressen, som Bandageshoppen.dk har modtaget i forbindelse med købers bestilling på Bandageshoppen.dk, kan benyttes af os til at markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til køber via elektronisk post.

Nyhedsbrevet indeholder konkurrencer, nyheder, inspiration og gode tilbud. Det udsendes via mail. Købers oplysninger videregives ikke. Køber kan til enhver tid afmelde sig nyhedsbrevet.

I begge ovennævnte situationer kan køber frabede sig at modtage flere henvendelser via linket i mailen eller ved at kontakte os.