1. Handelsbetingelser

For at foretage et køb på bandageshoppen.dk skal du igennem 5 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Godkend vores handelbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Du skal være fyldt 18 år for at handle på bandageshoppen.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Når du handler på bandageshoppen.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@bandageshoppen.dk.

Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner (DKK), hvor intet andet er nævnt. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Bestillingsprisen ændres ikke, hverken ved prisfald eller prisstigning.

2. Generelle oplysninger

Firma: esucces.dk
CVR-nr.: 34858616
Adresse: Grønnemosevej 31, 6400 Sønderborg
E-mail: info@bandageshoppen.dk
Telefonnummer: +45 7370 9588
Etableringsår: 2013

3. Betaling

På bandageshoppen.dk kan der betales med Visa, MasterCard, MobilePay, EAN faktura og gavekort. Der tillægges ikke gebyr på betalingskort/EAN/MobilePay. Ved køb reserveres beløbet på betalingskortet. Beløbet hæves først, når varen sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der kan ikke betales fra udenlandske adresser og med udenlandske betalingskort.

4. Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • GLS Pakkeshop – Pris kr. 29
  • GLS Erhvervslevering – Pris kr. 39
  • GLS Privatomdeling – Pris kr. 49
  • DAO Pakkeshop – Pris kr. 29

Der er fragtfri levering til Pakkeshops hvis du køber varer for mere end 500 kr. ekskl. fragt.

Vi leverer størstedelen af vores ordre indenfor 1-3 hverdage, dog kan leveringstiden være op til 5 hverdage i travle perioder. Ved længere leveringstid vil du blive kontaktet herom af vores kundeservice. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet.

Bandageshoppen.dk leverer kun i Danmark. Oplysninger om pakkeforsendelser leveres og understøttes af GLS og DAO.

5. Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på bandageshoppen.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os via e-mail: info@bandageshoppen.dk eller tlf.: +45 7370 9588.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst.

Nægter du at modtage en pakke, anses dette ikke som benyttelse af fortrydelsesretten. Såfremt du nægter modtagelse af en pakke, eller såfremt en pakke returneres som følge af, at pakken ikke afhentes rettidigt på posthuset eller pakkeshop, så tilbagebetaler vi dig svarende til det beløb, du har betalt for varen, dog fratrukket et gebyr på kr. 100 til dækningen af forsendelse og ekspedition.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Dette gælder bl.a. proteinpulver, barer og andet kosttilskud
  • Levering af varer, der er specielt fremstillet eller tilpasset efter dit individuelle behov. Dette gælder også såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt, f.eks. ved tryk og brodering
  • Leverede varer som er specielt bestilt hjem
  • Gavekort

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret

6. Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen frem til varen er modtaget af bandageshoppen.dk. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

bandageshoppen.dk anbefaler, at varen returneres via et anerkendt fragtfirma og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og modtage kvittering for at pakken er udleveret.

Hvis returneringen af varen lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan benyttes, returneres købesummen til det ved varekøbets anvendte betalingskort.

Ønsker du at returnere en vare, skal du altid vedlægge en kopi af din faktura og sende pakken til:

Bandageshoppen.dk, c/o esucces.dk, Grønnemosevej 31, 6400 Sønderborg

Varer der returneres pr. efterkrav eller som sendes uden porto, nægtes modtagelse.

Varens stand, når du returnerer den:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når varen er kommet retur til vores lager, kontrollerer vi varens stand. Vurderingen af den handelsmæssige værdi foretages af bandageshoppen.dk. Vi forbeholder os ret til at fratrække en forholdsmæssig andel fra dit returbeløb (typisk 20 % af varens pris), såfremt du ikke har returneret varen i den intakte originale emballage, hvis du har skrevet eller sat mærkater på emballagen eller på andre måder har forringet dens værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet og det resterende beløb tilbagebetales til dig.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og vurderet den, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen og en kopi af fakturaen sendes til:

Bandageshoppen.dk, c/o esucces.dk, Grønnemosevej 31, 6400 Sønderborg

Hvad skal medsendes i returpakken?

Du skal vedlægge en kopi af fakturaen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

7. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på bandageshoppen.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Læs mere om reklamationsret her.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ønsker du at sende din reklamation til bandageshoppen.dk skal du tage kontakt til kundeservice på +45 7370 9588 eller info@bandageshoppen.dk først.

Er reklamationen berettet refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Bandageshoppen.dk, c/o esucces.dk, Grønnemosevej 31, 6400 Sønderborg

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er og så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger.

8. Bytteservice

Varer købt på bandageshoppen.dk kan ombyttes ved at sende varen retur til bandageshoppen.dk, hvor ordren vil blive krediteret. Ønskes der at byttes til en anden størrelse eller andet, læg da venligst en ny ordre på vores webshop. Husk at vedlægge en kopi af din faktura.

Varen sendes til:

Bandageshoppen.dk, c/o esucces.dk, Grønnemosevej 31, 6400 Sønderborg

Når en vare skal byttes, skal du selv afholde udgiften for forsendelse til bandageshoppen.dk.

Bytteservice gælder ikke gavekort.

9. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos esucces.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren hos esucces.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på bandageshoppen.dk er esucces.dk, Grønnemosevej 31, 6400 Sønderborg

Oplysninger afgivet til bandageshoppen.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Personoplysninger videregives til

  • Pakkelabels.dk – for at kunne udfærdige en adresselabel til kunden (Navn, adresse, postnummer og by, e-mail adresse, mobilnummer)
  • Mailchimp.com – for at kunne udsende kundemails og nyhedsbrev (E-mailadresse)
  • Amazon Cloud (Irland) – Backup af webshop og dermed også alle oplyste persondata

Som registreret hos esucces.dk, Grønnemosevej 31, 6400 Sønderborg har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@bandageshoppen.dk.

10. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på +45 7370 9588 eller info@bandageshoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl uden for Danmark, kan EU-kommissionens online klageportal anvendes. Du finder klageportalen her.

11. Standardfortrydelsesformular ved fortrydelse/returnering

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

————————————————————————————————————————————-

Til:

bandageshoppen.dk

Grønnemosevej 31

6400 Sønderborg

info@bandageshoppen.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

12. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser, som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode
  • bandageshoppen.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned

 

Markedsføring

E-mail-adressen, som bandageshoppen.dk har modtaget i forbindelse med købers bestilling på bandageshoppen.dk, kan benyttes af os til at markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til køber via elektronisk post.

Køber modtager nyhedsbreve, når køber har afkrydset feltet “ja tak” under et køb på vej mod kassen eller udfyldt en tilmeldingsformular. Nyhedsbrevet indeholder konkurrencer, nyheder, inspiration og gode tilbud. Det udsendes via mail. Købers oplysninger videregives ikke. Køber kan til enhver tid afmelde sig nyhedsbrevet.

I begge ovennævnte situationer kan køber frabede sig at modtage flere henvendelser via linket i mailen eller ved at kontakte os.